måndag 13 september 2010

Fusk

Det finns en KAL som heter Vackra vantar som värmer. Jag har inte anmält mig men min vana trogen så stickar jag lite i smyg så där... Och det här är majmönstret och nu är det september. Det är lite en av anledningarna till att jag hittills har fegat när det gäller KALs. Tänk om jag inte blir klar? Kamilla gör i alla fall jättefina vantmönster. Jag är sugen på att göra fler. Och det är inte klokt vad jag är okoncentrerad. Jag tror att jag repade upp och började om tre gånger på första vanten. När jag sen skulle börja på vante nr två tittade jag noga och tänkte efter var jag skulle göra tummen så att jag inte skulle sticka två högervantar (som ju är lätt hänt). Då ser jag att de räta flätorna inte stämmer med de räta maskorna i resåren. Grr bara att repa upp igen. Men nu startade jag båda vantarna samtidigt på rundsticka. Tyvärr blev det lite ojämnt stickat tycker jag.



När jag skull fästa trådarna såg jag det här:

Ojdå, jag hade stickat några räta maskor istället för aviga! Så här tydligt syns det på avigsidan.
Men det syns nästan inte alls på rätan. Så jag lät det vara. Mina stickningar brukar vara "Finn fem fel". Men det är nog bara jag som ser dem.

1 kommentar:

  1. Jag är med och jag har inte gjort dem ännu. Finns inga krav att man ska göra alla eller nått faktiskt.
    Men tack för tipset, nu vet jag vad jag ska tänka på när jag ska göra dem. Har köpt garn så de ligger på listan.

    SvaraRadera